Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
18-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14
fot. MSZdjęcie ilustracyjne
Park taborowy województwa małopolskiego wzbogaci się dzięki środkom unijnym ujętym w Krajowym Planie Odbudowy o co najmniej sześć pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – wynika z odpowiedzi, jakie uzyskaliśmy na pytania zadane Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Małopolskiego. Samorząd nie dostrzega zagrożeń dla dostawy nowego taboru w wymaganym przez Komisję Europejską terminie, czyli w ciągu 17 miesięcy.

Jak poinformowaliśmy pod koniec lutego, dokonana wówczas przez Centrum Unijnych projektów Transportowych aktualizacja listy rankingowej wniosków o dofinansowanie na zakup taboru okazała się bardzo korzystna (między innymi) dla województwa małopolskiego. Wykreślenie z listy wniosków Polregio – na których realizację nie pozwolił ani czas, ani brak wkładu własnego – umożliwiło przesunięcie wniosków złożonych przez samorządy Małopolski, Opolszczyzny i Pomorza Zachodniego z listy rezerwowej na podstawową.

6 EZT jest „pewnych”, trwają starania o kolejnych 8

Otrzymane dofinansowanie pozwoli – zgodnie z wcześniejszymi rachubami UMWM – zawrzeć kolejną umowę wykonawczą do kontraktu ramowego z Newagiem. Takie rozwiązanie stosują też inni beneficjenci, jak Koleje Mazowieckie czy Koleje Dolnośląskie. Ci przewoźnicy, którzy w poprzednich latach podjęli ryzyko i kupowali nowy tabor z innych środków, zbierają więc dziś swego rodzaju premię za odwagę.

– Województwo Małopolskie bada możliwość dostawy 14 pociągów. Na ten moment pewnych jest 6 sztuk EZT – informuje RK rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Magdalena Opyd. W kwocie przeznaczonej na zakup wkład własny samorządu będzie stanowił zdecydowaną mniejszość: dofinansowanie z UE (393 960 000 zł) wynosi aż 84% kosztów kwalifikowanych. – Wyprodukowanie taboru do sierpnia 2026 r. jest zdaniem Województwa Małopolskiego realne – deklaruje nasza rozmówczyni.

EZT, na które dofinansowanie pozyskał samorząd wojewódzki, będą pojazdami pięcioczłonowymi. Minimalna liczba miejsc siedzących wynosi 236. Liczby miejsc stojących nie określono, jednak na metrze kwadratowym podłogi ma mieścić się czworo pasażerów. Prędkość maksymalna będzie wynosić co najmniej 160 km/h.

Ułatwienia dla rodzin z dziećmi

Jednostki mają być wyposażone w (standardowe dziś) udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz dla rodzin z dziećmi: podłoga będzie bezstopniowa, w każdym pojeździe znajdzie się rampa umożliwiająca wejście i wyjście, pętla indukcyjna, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami (jedna z dwóch w całym EZT) wyposażona w przewijak, wydzielona przestrzeń na wózek inwalidzki, strefa rodzinna oraz uchwyty i podłokietniki foteli w kontrastowych barwach. Ponadto pasażerowie będą mogli korzystać z ergonomicznych foteli i stolików, dwóch automatów biletowych w każdym pojeździe, systemów informacji pasażerskiej i dynamicznego rozkładu jazdy oraz sieci WiFi.

Bezpieczeństwo będzie poprawiał monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, a także defibrylator AED i nosze ratownicze. Eksploatacja i utrzymanie pojazdu mają być łatwiejsze dzięki systemowi diagnostycznemu i dyspozytorskiemu oraz urządzeniom do zliczania pasażerów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Pasażer

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Łukasz Malinowski, współpraca Jakub Rösler 24 grudnia 2024

KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy

Biznes

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Infrastruktura

PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej

Prawo i polityka

Rada Unii Europejskiej zaakceptowała rewizję polskiego KPO

Infrastruktura

Rada Unii Europejskiej zaakceptowała rewizję polskiego KPO

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 16 lipca 2024

CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie

Prawo i polityka

Zobacz również:

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Pasażer

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Łukasz Malinowski, współpraca Jakub Rösler 24 grudnia 2024

KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy

Biznes

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Infrastruktura

PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej

Prawo i polityka

Rada Unii Europejskiej zaakceptowała rewizję polskiego KPO

Infrastruktura

Rada Unii Europejskiej zaakceptowała rewizję polskiego KPO

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 16 lipca 2024

CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5